Restructurarea afacerilor: Cinci ingrediente cheie pentru succes

Type:
CITR News
|
Date:
2020-11-18

Strategii de restructurare ale Managing Partner al CITR Cipru

Restructurarea datoriilor pentru orice afacere reprezintă adesea un proces dificil, care pare imposibil din cauza volumului ridicat de active și investiții neperformante acumulate. În special în contextul curent în care pandemia de coronavirus se răspândește, multor companii le este greu să se redreseze, după ce au trebuit să își sisteze activitatea din cauza izolărilor la nivel național. Cu toate acestea, există o modalitate de supraviețuire, iar companiile pot să supraviețuiască, conform spuselor directorului general CITR Cipru, Irina Mișca, care împărtășește cinci pași pentru operațiunile de restructurare.

Una dintre cele cinci strategii pentru companii se referă la restructurarea datoriilor, care se poate face prin renegocierea împrumuturilor și altor datorii ale unei companii. O abordare proactivă în ceea ce privește gestionarea problemelor financiare oferă cele mai bune șanse pentru ca întreprindere să treacă peste dificultățile financiare.

A doua cheie a succesului se referă la divizarea activelor de bază de cele non-esențiale și la identificarea modalităților de utilizare a ambelor categorii în interesul companiei. Activele clasificate drept non-esențiale pot include investiții fiabile făcute de companie sau cheltuieli inutile. Privind în viitor, practicianul în insolvență va aduce soluții, printr-o evaluare a tuturor liniilor de afaceri, pentru a vedea care linii sunt profitabile și care nu.

A treia sugestie pentru succes este de a avea un consultant care să ajute în procesul de evaluare, prin identificarea, promovarea și vânzarea activelor non-esențiale, pentru a putea accesa noi finanțări de la instituții financiare sau fonduri de capital privat. După cum explică Irina Mișca: „Este important să încercăm să ne extindem pe alte piețe sau să încercăm să diversificăm activele, pentru a avea succesul corespunzător.”

Companiile trebuie să lucreze pentru a găsi noi oportunități financiare, prin atragerea unui investitor, obținerea unui nou împrumut sau refinanțarea unui împrumut mai vechi. Acesta este al patrulea sfat al doamnei Misca pentru oamenii de afaceri. Aceasta sugerează oamenilor de afaceri să caute în continuare noi oportunități pentru a-și extinde finanțarea.

O ultimă sugestie este ca firmele să lucreze cu un consultant în ceea ce privește restructurarea capitalurilor proprii, prin oferirea de drepturi, împărțirea acțiunilor sau dividende. Consultanții pot explica metode mai bune de gestionare a acțiunilor și drepturilor companiei, a afirmat Irina Mișca.

„În implementarea acestor cinci strategii și având expertiza consultanților în restructurare, credem că orice afacere poate evita o criză”, a declarat aceasta, adăugând că atunci când companiile lucrează cu strategii adecvate, acestea pot depăși problemele descurajante ce țin de restructurare.

Atunci când apar primele semne de probleme corporative, este important să ne dăm seama că a venit momentul să intervenim și să schimbăm direcția în care se îndreaptă compania.

O criză reprezintă un eveniment neobișnuit, care poate apărea pe parcursul evoluției normale a companiei, și nu trebuie abordat cu instrumente standard sau ignorat. Discutarea cu experți în ceea ce privește perioadele de criză reprezintă un pas timpuriu pentru redresarea afacerii.

Există o sumedenie de indicatori atunci când compania unui om de afaceri este în primejdie, incapacitatea de a efectua plăți consistente fiind ultimul indicator.

Indicatorii conform cărora o companie ar putea avea probleme se referă la investiții îndoielnice și venituri reduse și volumul contractelor de la un an la altul.

Atunci când o companie ajunge în acest stadiu, un practicant specializat în insolvență poate evalua afacerea, activele companiei și evoluția acesteia.

Această evaluare ar putea include, de asemenea, structurarea personalului și evaluarea contractelor în curs și a valorii acestora pentru companie. Un consultant va ajuta un om de afaceri să scape de activele inutile și neperformante.

Beneficiind de aproape un deceniu în gestionarea problemelor de insolvență și gestionarea crizelor pentru clienți, directorul general al CITR, Irina Mișca, sugerează că misiunea companiei este gestionarea crizelor și identificarea valorii în fiecare caz de insolvență și restructurare.

„Adunăm experți în gestionarea situațiilor dificile, iar clienții noștri beneficiază astfel de o abordare integrată.”

Uneori, aceasta ar putea însemna că CITR va colabora cu compania pentru a ajuta la salvarea acesteia, în timp ce în alte cazuri, va găsi cele mai bune modalități pentru a salva valoarea companiei, fie că este vorba de marcă, cotă de piață sau activele sale de bază.

La CITR, fiecare afacere este gestionată drept un caz unic și fiecare soluție trebuie să fie personalizată.

Flowers

test