În plină pandemie, CITR reușește 9 ieșiri din insolvență în 7 industrii diferite, prin soluții inovatoare de reorganizare

Type:
CITR News
|
Date:
2020-12-15

Conform analizelor CITR, 50% dintre antreprenori amână intrarea companiei în insolvență de teama stigmatului, însă accesarea în timp util a procedurii, încă din primele stadii de dificultate, crește rata de succes a reorganizării. Vestea bună este că, odată accesată procedura, 63% dintre antreprenori  afirmă că și-au redefinit în sens pozitiv relațiile contractuale cu partenerii de afaceri, iar 78% dintre creditori afirmă că își doresc să păstreze relațiile comerciale în timpul și după insolvență. Făcând pași spre însănătoșire și alături de încrederea partenerilor de business, companiile românești se pot reintegra cu succes în circuitul economic.

CITR a încheiat anul acesta cu succes procedura insolvenței pentru 9 companii restructurate, din 7 domenii de activitate, și pune criza pe care o traversăm într-o nouă perspectivă. Cele nouă reorganizări de succes, încheiate cu reintegrarea mai echilibrată a companiilor în circuitul economic, chiar și într-o perioadă afectată de pandemie, arată că accesarea la timp a insolvenței crește șansele de redresare.

Accesată la timp, Insolvența salvează valoarea din business

Pentru CITR salvarea valorii în business are forme variate și înseamnă: salvarea business-ului sau a brandului, salvarea activelor core-business, a locurilor de muncă, a portofoliului de clienți, dar are și un impact strategic pentru comunitatea din care compania face parte.

Câteva dintre măsurile strategice pe care CITR le-a aplicat cu succes în insolvență, chiar și în această perioadă incertă pentru economie sunt:

Marketing-ul și lecțiile crizei anterioare

Pe lângă eficientizarea operațională, restructurarea businessului și implementarea invățămintelor extrase din crizele anterioare, acțiunile de marketing pentru stimularea vânzărilor sunt un asset de bază în dezvoltarea afacerilor în sectorul comercial. Neglijate de multe ori, mai ales în perioade de criză, companiile care știu să valorifice eforturile echipelor de marketing și vânzari câștigă. O demonstrează Alexandria Librării, ale căror eforturi de menținere în trendurile unei piețe extrem de competitive aduc rezultatul ieșirii din insolvenţă după o colaborare fructuoasă cu CITR.

De peste 70 de ani pe piața de carte, compania a atins anul trecut o cifră de afaceri de 24.343.517 de lei, care surclasează veniturile din cel mai prolific an al acesteia, 2008, cu o creștere de peste 53% față de anul intrării în insolvență, 2013. Sedcomlibris, proprietara lanțului de librării, a intrat în actuala criză mai puternică, dar și cu lecțiile crizei anterioare învățate. Rezultatul spectaculos este o sumă de optimizări, o strategie de marketing coerentă și un management eficace, obținut fără concedieri și fără vânzări de active.

Majorarea capitalului

Lichiditatea este combustibilul cel mai rapid pentru ieșirea din insolvenţă, cu atât mai mult pentru companiile din sectorul energetic, unde sunt mereu standarde înalte de atins și tehnologii moderne de adoptat. Accesarea insolvenţei la timp  poate fi apreciată și ca o totală transparență față de situația dificilă pe care compania o traversează, astfel compania poate recâștiga credibilitatea necesară pentru atragerea de investitori și majorarea capitalului.

Este și cazul companiilor IntertransKarla și BridgeConstruct, pioniere în producția de energie verde, fiind dezvoltatoare ale primului parc eolian și respectiv primului parc fotovoltaic din țară. Susținute de un acționariat puternic, cele două companii au reușit ca sub ghidajul CITR să obțină o majorare consistentă a capitalului, câștigând echilibru, dar și instrumente mai eficiente de management al crizei. Cu peste 800 de clienți din sectorul privat, printre care și Mobexpert, Leroy Merlin sau HORNBACH, inputul de lichiditate le-a asigurat celor două companii ieșirea din insolvență anticipat, în numai doi ani de la deschiderea procedurii.

Focus pe core business

În acele companii unde există o linie de business profitabilă, soluția câștigătoare este separarea și stabilizarea filonului generator de profit de componentele nerentabile din business, prin închiderea unor linii de activitate sau valorificarea de active non-core.

Acesta este cazul companiei Turoag, deținătoarea vestitul han turistic Hanu` Ancuței, cunoscut din scrierile lui Mihail Sadoveanu. Pentru a redobândi profitabilitatea și a asigura continuitatea companiei în economie, s-a procedat la valorificarea Hotelului Roman, din Neamț, deținut de aceeași companie și direcționarea resurselor spre câștigarea profitabilității hanului, redresând businessul, care a reușit să traverseze perioada dificilă, trecând inclusiv această perioadă pandemică nefastă.

Finanțarea în însolvență

Finanțarea în insolvență presupune obținerea unui credit de investiții sau capital de lucru, care permite dezvoltarea liniei de business productive și extinderea profitabilității, cu atenta supraveghere a indicatorilor economico-financiari de către administratorul judiciar și de către creditori.

Una dintre procedurile în care accesarea insolvenței și susținerea CITR au contribuit la atragerea unei finanțări și la echilibrarea business-ului este Ramada Oradea, parte dintr-un mare grup hotelier la nivel internațional. Intrată în reorganizare în urmă cu trei ani, Aba Turism, proprietara hotelului, a reușit anul acesta înainte de pandemie, obținerea unei finanțări consistente, o creștere de 20% a cifrei de afaceri și a veniturilor, depășind cu 50% indicatorii previzionați, ceea ce a ajutat-o în final să iasă din insolvență.

New business și ieșirea anticipată din insolvență

Insolvența permite și generarea de new business prin atragerea de noi contracte și creșterea producției, facilitate de experiența vastă a unui administrator judiciar profesionist. Cu sprijinul CITR, TCM Nord a ieșit din insolvență în timp record, de numai 18 luni, și a achitat în procedură creanțe istorice în valoare de 6.201.689 lei, acoperite din surse proprii provenind din activitatea operațională, new business și din valorificarea activelor excedentare. Totodată, compania a realizat și achitarea la zi a datoriilor curente, o condiție primordială pentru aprobarea reinserției în economie.

TCM Nord se află printre puținele companii care au accesat insolvența încă din stadiu incipient de dificultate, fapt care a facilitat câștigarea încrederii partenerilor de business, dar a oferit și posibilitatea restructurării într-un timp foarte scurt.

Alte trei companii ieșite anul acesta din insolvenţă sub ghidajul CITR sunt și producătorul de încălțăminte din piele Clujana, CFR IRLU și societatea Corab, specializată în reparații auto.

 

Flowers

test