Avocații au devenit tot mai specializați și sunt interlocutori pretențioși și versatili pentru practicienii în insolvență

Type:
CITR News
|
Date:
2020-12-10

Interviu cu Vasile Godîncă-Herlea, Head of Business development și Cofondator, Impetum Group

  1. Care este  misiunea Impetum Group, cum se poziționează CITR în cadrul grupului? Ce reprezintă astăzi CITR în cifre, cum este organizată?

În Impetum Group ne propunem să maximizăm valoarea de business în oricare etapă din viața unei companii. Fiecare companie din grupul nostru (CITR, ROCA, ROCA X) are o misiune diferită și este specializată în câte o nevoie diferită din evoluția businessului românesc. În CITR ne propunem în continuare să salvăm valoarea din companiile de impact prin restructurare și insolvență și facem asta cu succes de 20 de ani. Funcționăm pe model de business, cu echipe multidisciplinare de caz, cu economiști, practicieni în insolvență, juriști, oameni de marketing și vânzări, ceea ce ne dă confortul să lucrăm în proiecte din peste 10 domenii de activitate. Apartenența la Impetum Group funcționează ca un potențator pentru ambele părți, împărtășind expertiza și eficientizând procesele de lucru.

  1. Avocații aniversează 25 de ani de la statuarea profesiei pe baze legislative solide. CITR etalează 20 de ani de experiență pe piața locală.  Cum a evoluat în această  colaborare între cele două profesii juridice - practicienii în insolvență și avocați?

În primul rând, pentru că și eu sunt avocat, ne doresc tuturor la mulți ani! Îmi doresc ca avocatura să rămână o profesie elitistă, iar avocații să rămână campionii respectării drepturilor și libertăților cetățenești. Într-un viitor care devine tot mai digitalizat și pune profesia la test, îmi doresc să integrăm și să profităm la maximum de acest proces.

Profesia de practician în insolvență se interpune la granița dintre mai multe discipline: economie, evaluare, marketing, cea mai importantă fiind dreptul. Cele două profesii au evoluat între suprapunere și complementaritate. Dacă la început practicianul era un fel de „zeu" al insolvenței, cu timpul avocații au devenit tot mai specializați și sunt un interlocutor pretențios și versatil, punând de multe ori practicianul în dificultate.

Perioada aceasta ne-a scos din cotidian. Devine tot mai important ca avocatura și practicienii să își asume împreună misiunea de a salva valoarea din companiile românești, să evităm pierderea de locuri de muncă. Devine tot mai importantă transpunerea Directivei Europene privind cadrele de restructurare. Se urmărește o eficientizare a mecanismelor existente privind reorganizarea, îmbunătățirea unor mecanisme de prevenție, dar mai ales crearea unor proceduri de redresare "out of court" mai rapide. Mecanismele de prevenție a insolvenței trebuie să fie rapide și accesate timpuriu, știindu-se din teoria economică faptul că starea de dificultate evoluează repede într-o stare de insolvență și chiar faliment dacă măsurile nu sunt luate urgent.

  1. CITR este în prima linie pentru a ajuta companiile să supraviețuiască. În ce domenii și verticale de business credeți că vor exista șanse mai mari de restructurare în perioada care urmează?

Toate domeniile economice au fost afectate mai mult sau mai puțin de criză (chiar și agrifood-ul înregistrează scăderi semnificative). Nu credem că șansele de restructurare depind de un anume domeniu, ci mai degrabă de starea fiecărei companii în parte, de cât de capitalizată a intrat în criză, de cât de repede a luat măsuri de restructurare. Este foarte important ca antreprenorii și managerii să fie realiști privind evoluția companiei și să nu se lase pradă unui optimism fundamentat doar pe ideea că statul vă interveni și vă salva economia. Orice ajutoare publice vor avea un efect limitat, iar salvarea propriei companii stă în decizii rapide, realiste.

Este adevărat că unele sectoare economice - HORECA, turismul - au fost afectate în proporții inimaginabile și că în lipsa pieței, a consumatorilor, mecanismele de redresare sunt mai greu de implementat, însă, cum această criză nu este fundamentată pe o lipsă de lichidități, ci ca urmare a întreruperii activității datorate crizei sanitare, revenirea se va face mult mai repede decât în criza din 2008. Ce au nevoie companiile acum este de perioade de grație și măsuri de conservare până la reluarea deplină a activității economice.

  1. Cu ce gânduri și obiective porniți în noul an 2021?

Ne propunem și pentru anul următor să consolidăm proiectele începute, să venim în sprijinul antreprenorilor, să simtă că au susținerea noastră, iar în funcție de misiunea fiecărei companii din Impetum Group, să maximizăm, să salvăm valoarea, să creștem companiile cu un viitor valid și să susținem dezvoltarea mediului antreprenorial românesc.

Flowers

test